אנחנו רואים אותם יושבים בלובי של בניין מגורים או משרדים ולכאורה הם "בסך הכל" פקידי קבלה שמנהלים רישום של היוצאים והנכנסים, אולי גם מסייעים לנו לאתר דירה או משרד. בפועל, מדובר במאבטחים מקצועיים ומיומנים מאד, ששומרים על שלום דיירי המבנה, ובדרכים שאפילו לא דמיינו אותם. אז מי הם אותם פקידי קבלה המוצבים בלובי ומה הם באמת עושים?
פקידי קבלה – לאבטחה שלמה בבניין
כמעט בכל בניין משרדים יושבים פקידי קבלה בלובי. ניתן למצוא אותם גם בחלק ממבנים המשמשים למגורים. עבור רבים מאיתנו תפקידם לספק לנו תג כניסה, לבדוק את תעודת הזהות שלנו ובעיקר לעכב אותנו למספר דקות בכניסה. בפועל, פקיד קבלה בבניין מגורים או משרדים הוא חלק בלתי נפרד מפעילות של חברות אבטחה, המספקות את השמירה הצמודה, היעילה והמקצועית ביותר לבניין המאובטח.
אם המדובר הוא בבניין המשמש למשרדים רבים, הרי שתעבורת העוברים ושבים בו היא רבה מאד. במצבים כאלו, כדי למנוע חדירת אורחים בלתי קרואים, כמו פורצים, מרגלים תעשייתיים, או חלילה מחבלים, נדרשת אבטחה יעילה, מקצועית ואמינה שמתחילה כבר בכניסה לבניין.
כשמדובר בבנייני מגורים, במיוחד כאלו המצויים בשכונות יוקרה ויש בהם דירות שמושכות אליהן פורצים, גנבים ומעשי ונדליזם, נדרשת שמירה אינטנסיבית, ומסביב לשעון, כדי להבטיח את ביטחונם, שלומם ורכושם של דיירי הבניין.
בשנים האחרונות, הביקוש לפקידי קבלה ללובי של בנייני מגורים הולך ותופס תאוצה. אין מדובר רק בבנייני יוקרה, אלא גם צורך גובר של בעלי בנייני מגורים מהשורה לחזק את מערך הביטחון בבניין – ובהתאם את איכות חייהם של הדיירים (וכדרך אגב גם העלאת ערך הנכס שלהם).
פקידי קבלה בלובי בנייני מגורים ומשרדים הם זרוע מבצעת של חברות אבטחה, ולצורך כך הם עוברים הדרכה, אימונים והסמכה כדי לשמש בתפקיד הזה.
תנועת העוברים והשבים בבנייני משרדים או מגדלי מגורים היא לעתים בלתי נתפסת. קל מאד לבצע במקומות כאלו עבירות רכוש, וונדליזם וחדירה לא חוקית למבנה. במקרים כאלו תפקידם של פקידי לובי בבניין הוא אחראי מאד, אולם הם לא עובדים לבדם. במקומות כאלו מותקנות גם מצלמות אבטחה במעגל סגור, עליהם מפקחים פקידי הקבלה בכל רגע נתון, יש להם קשר עם צוות גיבוי ומוקד פעיל וככל שהמבנה גדול יותר, הם יעבדו גם בצוותים, יערכו סיור בין הקומות השונות, בעוד הצוות האחר יאייש את קומת הלובי. אבטחת המבנה כוללת גם את החניונים, המעליות, שטחי פריקה והעמסה, אם ישנם כאלו, וכל השטח המקיף את המבנה. כך שהעבודה של פקיד בלובי, לרבות ניהול רישום מדויק של הנכנסים למקום, צפייה במוניטור מצלמות האבטחה והשלטת סדר במקום הם רק חלק אחד מעבודה שהיא אינטנסיבית, מקיפה ויסודית מאד.
ארקס – שירותי פקיד קבלה בלובי בבנייני מגורים ומשרדים
כדי שהאבטחה על בניינים תהיה מקיפה וכוללת, מציעות חברות אבטחה פתרון מקצועי שכולל את פקידי הקבלה בלובי שהם מאבטחים לכל דבר, אמונים ומקצועיים מאד. באופן זה הם יכולים לנטר את תנועת האנשים במבנה כולו, למנוע נזקם, ביצוע עברה או פגיעה בשלומם של דיירי המבנה. התקנת מצלמות האבטחה נעשית לאחר למידה ובחינה מדוקדקת של כל האזורים במבנה, במיוחד כאלו שיש בהם נקודות תורפה, לאחר הבנת אופי המבנה והיקף התנועה שבו והכנת מערך אבטחה יעיל ואמין.
ארקס אבטחה מספקת פקידי לובי בבניין בפריסה ארצית ולצרכים מגוונים בהתאם לדרישות הלקוח. לרשותנו כוח אדם מקצועי ומנוסה שמשמש זרוע איכותית למערכי האבטחה בניהולנו.
לפרטים נוספים – צרו עמנו קשר בכל עת.
שאלות נפוצות
פקידי קבלה בלובי מקבלים בדרך כלל הכשרה בשירות לקוחות, יישום פרוטוקולי אבטחה ותגובת חירום. הם מקבלים גם הכשרה בעזרה ראשונה ומיומנויות רלוונטיות אחרות לשעת חירום.
פקידי הקבלה בלובי משתמשים בטכנולוגיה ובציוד כגון מצלמות אבטחה, מערכות בקרת כניסה ומכשירי קשר-כף יד כדי לתקשר עם מאבטחים אחרים בצוות. הם גם מחוברים אונליין לשירות המוקד של החברה.
פקיד קבלה בלובי עלול להיתקל באיומי אבטחה כגון גישה לא מורשית, גניבה או התנהגות אלימה. יש להכשיר אותם להתמודד עם איומים אלה בצורה רגועה ומקצועית, בהתאם לפרוטוקולי אבטחה שנקבעו מראש ולהתריע לצוות האבטחה/הסיור או לרשויות אכיפת החוק לפי הצורך.
פקיד קבלה בלובי יכול לתרום לבטיחות הבניין על ידי ערנות ונוכחות מקצועית, אכיפת פרוטוקולי אבטחה ועבודה צמודה עם אנשי אבטחה וגורמי אכיפת החוק כדי לזהות ולהפחית איומים פוטנציאליים, ובה בעת לשמור על הסדר והביטחון בכניסה לבניין.